Hallo Pokéfans, in dit artikel werp ik een blik op de Pokémon Trading Card Game (TCG)-uitbreiding Champion's Path, met speciale aandacht voor de gewilde Champion's Path Elite Trainer Box.

Voor degenen die het spel niet kennen: Pokémon TCG is een verzamelkaartspel voor twee spelers, gebaseerd op de Pokémon anime (en videogame) franchise. Spelers kunnen kaarten verzamelen die hun favoriete Pokémon uit de hele geschiedenis van de franchise vertegenwoordigen, een team samenstellen en de strijd aangaan. Het spel werd oorspronkelijk uitgegeven door Wizards of the Coast in 1996, maar wordt nu (sinds 2003) uitgegeven door The Pokémon Company.Wereldwijd zijn er meer dan 30 miljard kaarten verkocht sinds de eerste release van het spel.

Elk jaar worden er nieuwe uitbreidingen en producten uitgebracht om het aantal beschikbare kaarten te vergroten en het spel uit te breiden.

De set

Champion's Path is een speciale uitbreiding die is uitgebracht als onderdeel van de Sword & Shield-serie. Deze serie (net als de Pokémon Sword & Pokémon Shield-videogames) richt zich op Pokémon van Generatie VIII en de Galar Region. De Champion's Path-uitbreiding werd voor het eerst uitgebracht in september 2020 en is een set van 80 kaarten. Deze kaarten zijn alleen verkrijgbaar in speciale setgerelateerde producten.

De kaarten in deze set zijn samengesteld uit kaarten uit de eerder uitgebrachte sets: Japanese Infinity Zone, Explosive Walker, Legendary Heartbeat, Charizard & Grimmsnarl VMAX Starter Sets en V Starter Decks.

Over het geheel genomen bevat Champion's Path 11 Pokémon V-kaarten en 3 Pokémon VMAX. Dit zijn krachtige Pokémon die spelers in hun deck willen hebben. Ik geef nog steeds de voorkeur aan Pokémon van de Generatie I. Dus Venusaur V met zijn statusbeïnvloedende Pollen Bomb en zijn krachtige Solar Typhoon-aanvallen zou in mijn deck hebben gezeten. Net als de immense Charizard VMax. De Rainbow Rare-print van Charizard VMAX en de Shiny VMAX zijn in mijn deck opgenomen.Vooral Charizard V maakt deze set erg gewild onder verzamelaars.

De set bevat ook 19 Trainer-kaarten om je team te helpen in de strijd. Trainer-kaarten zijn onder andere Gym Leaders en Rivals uit de Galar-regio, zoals Milo en Hop, die zorgen voor het trekken van kaarten, of Kabu en Marnie, die je helpen door je deck te fietsen om de kaarten te vinden die je nodig hebt. Kaarten als Great Ball, Rotom Phone en Rotom Bike helpen je ook bij het vinden van de specifieke kaarten die je nodig hebt. Terwijl Pokémon Centre Lady enFull Heal helpt je om je Pokémon in het spel te houden.

De Elite Trainingsbox

Een Elite Trainer Box is een bundelproduct met een reeks kaarten en accessoires voor verzamelaars. Meestal wordt een Elite Trainer Box samen met een nieuwe uitbreidingsset uitgebracht, zodat je snel en voordelig een verzameling kunt aanleggen.

De Elite Trainer Box zal zowel nieuwe als terugkerende spelers aanspreken. Het is echter de moeite waard om op te merken dat dit product niet bevat een speelklaar deck van 60 kaarten. Als je dit spel koopt voor een nieuwe speler, overweeg dan om er een Starter Deck-product bij te kopen. Een Elite Trainer Box biedt de middelen om het starter deck aan te vullen en aan te passen.

Wat zit er in de doos

10 Champion's Path-boosterpacks (elk met 10 semi-gerandomiseerde kaarten en 1 basisenergie).

1 full-art promokaart met Charizard V.

65 kaarthoesjes, met Gigantamax Charizard.

45 energiekaarten (een selectie van alle elementaire basisenergieën).

Spelersgids voor de uitbreiding Champion's Path.

Een Pokémon TCG-regelboek.

6 schade-tegen-dobbelstenen.

1 competitie legale munt flip dobbelsteen.

2 acryl conditiemarkers.

In het doosje zelf passen ongeveer 500 kaarten en het wordt geleverd met vier verdelers om je verzameling te organiseren.

Gedachten

Ik ben een fan van de bundelproducten die nu gebruikelijk zijn voor de meeste handels- en verzamelkaartspellen. Ze zijn een geweldige manier om een nieuwe set te verkennen en over het algemeen bieden ze waar voor je geld. De Champion's Path Elite Trainer Box is daarop geen uitzondering. Acht tot tien boosterpacks per bundelproduct zijn meestal de norm. Met dit product dat er tien biedt, heb je een respectabelJa, singles kopen is over het algemeen goedkoper, maar als je van de spanning van het openen van boosters houdt, is de aanschaf van een Trainer Box zinvol.

Naast de kaarten uit de boosterpacks krijg je een waardevolle promokaart die je kunt houden of verkopen. Bovendien bevat de Elite Trainer Box en elk boosterpack een promokaart voor de online versie van het spel. Zo krijg je kaarten en content om online te spelen en Daarnaast krijg je ook een aantal leuke accessoires en een handige opbergdoos.

Als je een nieuwe speler bent met een beperkte collectie, is de Elite Trainer Box een product om te overwegen. De kaarten die je uit de boosters haalt, kun je gebruiken om voorgebouwde decks in andere producten aan te passen of te verbeteren. Afhankelijk van de kaarten die je al bezit, kun je misschien zelfs proberen een nieuw deck te bouwen. Met de energiekaarten in de Elite Trainer Box en alles wat je haalt uitde boosters, heb je opties.