Als jij toevallig die ene persoon op deze planeet bent die nog nooit Monopoly heeft gespeeld, dan heb je pech, want we gaan hier niet de regels uitleggen of Monopoly zelf bespreken. In deze recensie gaan we onderzoeken waarom Monopoly Mega Edition de superieure manier is om het spel te spelen.

Er zijn drie manieren om Monopoly te spelen. Het belangrijkste voordeel van dit spel is snelheid. De ware tekenen van een utopie zijn universele gratis gezondheidszorg, vrede van oorlog en de mogelijkheid om een spelletje Monopoly in minder dan 3 uur uit te spelen zonder iemand te vermoorden.

De spelers

Net als het klassieke spel wordt Monopoly: The Mega Edition het best gespeeld met 4 spelers, maar je kunt het ook met 2 of 3 spelers spelen en dan werkt het spel prima. Laat je echter niet misleiden door de doos en de bedrieglijke opschepperij over 'plezier voor zes spelers', dit zijn regelrechte leugens. Door de veranderingen in de regels mondt een spel van Monopoly: The Mega Edition voor 6 spelers uit in een patstelling waarbij niemand genoeg bezit omhet elimineren van andere spelers of mensen die uit het spel worden gewalst door de op hol geslagen winnaar.

De nieuwe manier om te passeren

Er zijn 9 extra eigendommen en u kunt beginnen met ontwikkelen als u op één na alle kleurensets bezit. Als u bijvoorbeeld Old Kent Road & Whitechapel bezit, kunt u beginnen met het bouwen van huizen, zelfs als iemand anders Elephant and Castle bezit. Als u echter de complete set bezit, kunt u de huur van uw onontwikkelde eigendommen verdrievoudigen.

Dit stimuleert de interactie tussen spelers omdat er nog meer voordelen verbonden zijn aan het verhandelen van eigendommen. Naast de eigendommen zijn er nog 3 andere tegels. 'Verjaardagscadeau' geeft een speler £100 of een buskaartje. 'Veiling' stuurt een speler naar een eigendom dat hij niet wil hebben OF naar het eigendom met de hoogste huur op de veiling.aan boord en 'Bus Ticket' geeft je een gratis buskaartje.

Ontwikkeling

Over ontwikkelingen gesproken, we moeten de toevoeging van depots en wolkenkrabbers noemen. Net toen je dacht dat het veilig was om weer in hotels te gaan werken, voegt Hasbro nog eens 45 verdiepingen toe en verdrievoudigt de huurprijs. Dom heeft persoonlijk 2 spellen gewonnen met Old Kent Road. Dat is de slechtste plek op het bord. Maar met een wolkenkrabber gaat de huurprijs van £2 naar £750! Slechts een kleine stijging van meer dan 35.000% en het is nog steeds deslechtste kaart op het bord! Huur op Knightsbridge met een wolkenkrabber zal vrijwel zeker elke speler uit het spel elimineren. Zoals met de meeste voorwerpen die het spel winnen, zal het er waarschijnlijk op neerkomen of je de wolkenkrabbers in Monopoly: The Mega Edition leuk vindt of niet, of je de huur int of betaalt.

De derde grote toevoeging aan het spel komt in de vorm van buskaartjes. Deze kunnen door een speler worden gebruikt in plaats van de dobbelstenen te gooien om vooruit te gaan naar een punt van hun keuze op de lane. Als een speler zich op de Community Chest net voor Park Lane bevindt, kan hij ervoor kiezen om direct naar 'Go' te gaan en een mogelijk spel-eindigende rekening te vermijden.

Groot rood

De vierde en grootste verandering die Monopoly: The Mega Edition met zich meebrengt is de grote rode derde dobbelsteen. Telkens als je gooit, gooi je nu alle drie. De vertrouwde zeszijdige dobbelstenen doen wat ze altijd al deden, maar er zijn 3 mogelijke uitkomsten voor Big Red.

1) Je mag nog eens 1 - 3 extra velden bewegen.

2) Je krijgt een gratis buskaartje.

3) Je krijgt "De Monopoly Man".

We kunnen niet zeggen of Hasbro met opzet Monopoly: The Mega Edition tot een spel met twee fasen heeft gemaakt, maar deze dobbelsteen verandert het spel letterlijk volledig.

In de eerste helft van het spel, wanneer er nog eigendommen beschikbaar zijn om te kopen, kun je wanneer je rolt op de gulle en vriendelijk besnorde monopoly heer. In wezen kan dit een speler in staat stellen om 2 eigendommen in een beurt te pakken en de kans is groot dat ze in dezelfde kleurgroep zijn. Zoals we eerder hebben uitgelegd, als er slechts 3 eigendommen in die kleur zijn, kan die speler mogelijk beginnen methet ontwikkelen van die eigendommen.

Tweede helft van het spel

Waar alle eigendommen nu zijn gekocht, zal de gemene en duivelse oude tang je naar het volgende eigendom slepen waar je huur voor moet betalen. Plotseling is de dobbelsteen die net nog zo'n zegen leek, je vloek geworden. Dit kan bijzonder wreed zijn als je op een eigendom van een andere speler terechtkomt. Als je huur hebt betaald, ga je meteen door naar hun volgende eigendom,Op Park Lane beland en ook nog een "Mr Monopoly" gerold? Tegen de tijd dat je klaar bent met het tellen van het geld in Mayfair, kan je huurrekening oplopen tot 5.000 pond.

We vinden de dobbelstenen de belangrijkste verandering, vanwege de enorme invloed die ze hebben op het spel. De dobbelstenen garanderen niet alleen dat alle eigendommen worden verkocht, maar ook dat ze snel worden verkocht. Er ontstaan handelsmogelijkheden doordat alle eigendommen in handen van de spelers komen, en het tempo van het spel wordt snel opgevoerd. Meer eigendommen in handen van spelers betekent meer huur, wat meerDe extra dobbelstenen voelen als een frisse wind in een klassiek, geliefd en extreem vermoeid spel. Monopoly: The Mega Edition is de eerste keer dat we ooit het woord "dynamisch" zouden gebruiken om een spel Monopoly te beschrijven.

Direct naar de gevangenis

Hoezeer de veranderingen in Monopoly: The Mega Edition ook het versleten gevoel van het spel opfrissen, het is nog steeds Monopoly. Hij draagt dan wel een mooi nieuw pak & hoed, maar Mr Monopoly is nog steeds dezelfde op geld beluste wezel die hij altijd is geweest. Je kunt je grote vastgoedimperium plannen en de huizen & hotels hebben om te winnen, alleen om te zien hoe iedereen er elke keer voorbij zeilt terwijl jij op één wolkenkrabber landten kijk toe hoe je rijk afbrokkelt.

Net als Uno is een van de leukste aspecten van Monopoly dat iedereen zijn eigen spelregels heeft. Land on Go betekent £400. Vrij Parkeren betekent dat je al het belastinggeld krijgt. £50 betalen om uit de gevangenis te komen en nog een keer gooien in dezelfde beurt. We hebben allemaal verschillende variaties op de regels gehoord. Monopoly: The Mega Edition werkt echter het beste als je volgens de echte regels speelt.

Een probleem dat uniek is voor Monopoly: The Mega Edition is het gebrek aan uniforme schaalverdeling in het spel. Als je bedenkt dat deze versie wordt geleverd met biljetten van £1.000 en dat de huur tot £5.500 kan oplopen, voelt het niet echt overweldigend dat je met een passessie nog steeds £200 krijgt. Om nog maar te zwijgen over het feit dat het winnen van £20 in een kruiswoordpuzzelwedstrijd niet veel helpt als je te maken hebt met een huurrekening van £2.000. Onze vriend Chris stelde voor dat zodra alleeigenschappen zijn verkocht (waardoor het spel in de tweede helft terechtkomt) kunnen de beloningen van community chests & kanskaarten toenemen om ze relevant te houden. Dus in plaats van 10 pond voor een schoonheidswedstrijd kan het 500 pond zijn voor een modelijn.

De deal sluiten

Dom's laatste gedachten over Monopoly: The Mega Edition: Ik vind het leuk hoe snel het spel kan gaan. Zelfs met nieuwe spelers, want welke volwassene weet niet hoe je Monopoly moet spelen? Je hoeft alleen maar de nieuwe regels te leren/overeen te komen en je kunt aan de slag. Het spel dat er waarschijnlijk het meest verantwoordelijk voor is dat mensen van de bordspellenhobby zijn afgekeerd, hoeft niet langer saai te zijn.

Andy's laatste gedachte over Monopoly: De Mega Editie: Ik denk dat het spel het best kan worden samengevat door te kijken naar The Office. Klassiek Monopoly is The UK office met David Brent. Het was in orde, soms echt leuk, maar in orde. De Mega Editie is de nieuwe, duurdere US Office met Michael Scott. Hetzelfde uitgangspunt, maar groter, sneller en uiteindelijk leuker.

Als je een meer doorgewinterde gamer bent en op zoek bent naar een verrassing, raden we je aan om Monopoly: The Mega Edition eens te proberen.