The Path to Carcosa was de tweede nieuwe verhaaluitbreiding die in 2017 uitkwam voor de Arkham Horror Living Card Game (de Revised Core Set is er ook), nadat de eerste verhaallijn, The Dunwich Legacy-cyclus, was voltooid. Fantasy Flight, die dit spel maakt, bracht deze uitbreidingen eerst uit met een Deluxe-startpakket en daarna met een reeks maandelijkse Mythos-pakketten. Maar nu hebben ze besloten om ze allemaal te combineren.in twee dozen, waardoor het kopen en spelen van dit spel een stuk eenvoudiger wordt.

Waar dit past in het Arkham Universum

In deze doos, The Path to Carcosa Investigator Expansion, zitten alle kaarten die nodig zijn om elke nieuwe Investigator in deze cyclus op te zetten. Dit werd eerder verzameld via de deluxe doos en vervolgens zes mythos packs, Echoes of the Past, The Unspeakable Oath, A Phantom of Truth, The Pallid Mask, Black Stars Rise en Dim Carcosa. Maar het bevat niet de ontmoeting- en campagnekaartendie je kunt krijgen van de tweede nieuwe uitbreiding The Path to Carcosa Campaign Expansion. Als je de nieuwe Campaign en Investigator combineert, heb je alles wat je nodig hebt om deze hele verhaallijn te spelen. Maar let op: geen van de nieuwe uitbreidingen bevat de Return to-content, en natuurlijk is een exemplaar van het basisspel Arkham Horror The Card Game nog steeds nodig om het spel te spelen, ongeacht hoeveeluitbreidingen die je koopt.

Maar je vraagt je misschien af, waarom zit dit in twee dozen en niet in één? Goede vraag. Nou, je kunt gewoon de Investigators kopen en ze gebruiken om andere campagnes te spelen. Of je kunt gewoon de Campaign kopen en onderzoekers uit andere sets gebruiken, inclusief die in het basisspel om die nieuwe avonturen te spelen. Fantasy Fight combineert alles in twee gemakkelijk te kopen dozen, maar geeft nog steedsJe hebt de keuze om alleen de onderdelen te kopen die je wilt, en natuurlijk is de prijs ook beter betaalbaar.

OK, met dat uit de weg, laten we het nu hebben over de zes nieuwe onderzoekers in deze set, want dat is de belangrijkste reden om deze doos te kopen.

De nieuwe onderzoekers

Minh Thi Phan is een secretaresse die voor Mr. Thomas in Arkham in zijn kantoor heeft gewerkt. Hij was aanvankelijk aardig voor haar, maar is onlangs dood aangetroffen na het lezen van 'The King in Yellow'. Minh brengt haar sterke intelligentie in met een score van vier voor zowel haar wilskracht als intellect. Ze kan andere onderzoekers helpen als ze een vaardigheidstest op haar locatie proberen en kaarten teruggevenZe kan ook haar 'Analytische geest' gebruiken om een kaart toe te wijzen aan een vaardigheidstest die wordt uitgevoerd door een onderzoeker op een andere locatie.

Mark Harrington - een soldaat die net is teruggekeerd uit de oorlog, getuige van vele verschrikkingen. Verschrikkingen die verder gaan dan die van de oorlog, monsters! Hij heeft een enorme score van vijf voor Combat en kan een extra kaart trekken voor elke schade die wordt geplaatst op een kaart die je controleert. Hij heeft ook 'The Home Front' waardoor hij één schade van zichzelf kan verplaatsen naar een aangevallen vijand na een succesvolle vaardigheidstest. Maar hij wordt geplaagd doorEen kaart waarmee Mark één schade kan oplopen om een plus twee te krijgen op een vaardigheidstest. Maar als hij vijf of meer schade oploopt, moet hij de kaart omdraaien en krijgt hij min één op elke vaardigheidstest.

Lola Hayes is een actrice. Aan het begin van het spel moet ze een specifieke rol kiezen, die vervolgens bepaalt welke kaarten ze kan spelen. Maar ze kan haar acteervaardigheden gebruiken om naar believen één keer per ronde van rol te wisselen als een vrije actie. Ze is een complete allrounder met een score van drie voor elke vaardigheid. Ze speelde in het toneelstuk 'The King in Yellow.' Maar nadat haar tegenspeelster stierf na een show inFrankrijk, ze zei dat haar volgende show in Arkham haar laatste zou zijn. Ik weet zeker dat dit goed zal aflopen!

William Yorick in The Path to Carcosa Investigator Expansion, is een doodgraver die getuige is geweest van monsters die de doden opaten. Hij kan troefkaarten van zijn aflegstapel gebruiken wanneer hij een vijand verslaat, en kan ook kaarten van zijn aflegstapel teruggeven bij een succesvolle vaardigheidstest. Hij is een sterke vechter met een score van vier voor gevechten en kan extra punten scoren door niet-elitevijanden die op zijn locatie zijn verslagen.

Akachi Onyele is een sjamaan uit Nigeria die met de doden kan praten en een enorme wilskracht van vijf heeft. Ze kan extra ladingen toevoegen aan activakaarten en met haar 'Spirit-Speaker'-kaart kan ze activa naar haar hand terugsturen of alle ladingen van die activa naar je grondstofpool verplaatsen als grondstoffen.

Sefina Rousseau is een schilderes die net is teruggekeerd van een buitenaardse wereld die ze zelf heeft geschilderd. Bij de voltooiing van haar werk, in opdracht van een anonieme vreemdeling, werd ze in het schilderij geslingerd en overleefde de beproeving ternauwernood. Ze kan aan het begin van het spel extra kaarten trekken voor een grotere hand van acht en gebeurteniskaarten bewaren om te gebruiken wanneer ze die nodig heeft. Ze heeft een score van vier voorhaar wilskracht en behendigheid en kan ze haar drie 'The Painted World'-kaarten gebruiken om elke gebeurteniskaart die ze aan het begin van het spel heeft gekozen, te kopiëren en opnieuw te gebruiken.

Het verhaal

Het verhaal dat zich afspeelt in The Path to Carcosa is niet het beste dat je in de vele Arkham-uitbreidingen hebt gezien. Maar het is nog steeds een geweldige ervaring. Er wordt alleen vaak gezegd dat dit misschien degene is die je het laatst wilt kopen, ondanks dat het de tweede in de serie is. Maar aangezien ze de productie van de uitbreiding verplaatsen naar deze twee nieuwe gecombineerde dozen van de Investigator- en Campaign-sets, is dit alleen maarDe tweede is op dit moment uit, dus misschien wil je die wel proberen, gewoon omdat hij beschikbaar is op deze nieuwe, makkelijk te verzamelen manier. Ik moet echter benadrukken dat er geen verhaal of campagne in deze doos zit. Dit zijn alleen de kaarten die nodig zijn om de onderzoekersdecks te maken.

Maar als je de bijbehorende campagne speelt, vind je een briljant verhaal vol wendingen. Het is alleen ten opzichte van de andere cycli, die vaak hogere beoordelingen krijgen, dat ik dit noem. Maar met het verhaal van Het pad naar Carcosa zul je geschokt, bang en vermaakt zijn tot het bittere einde. En met deze zes onderzoekers heb je andere leuke nieuwe personages om te spelen.campagnes mee, als dat je keuze is.

Maar terug naar Carcosa, het verhaal begint met jou, als de Grafdelver, Soldaat, Actrice, Schilder, Secretaris of Sjamaan die zelf naar het toneelstuk kijkt, voordat het al snel misgaat met je en alles misgaat. Ik wil hier niet te veel verklappen, maar het is een aangrijpend, intrigerend en lonend verhaal.

Over het geheel genomen is dit een geweldige manier om deze briljante uitbreiding te verzamelen in één (nou ja, twee) gemakkelijk te kopen sets. Ik vind het leuk dat ze de onderzoekers wel of niet toevoegen, maar ik vind wel dat ze op een dag ook een gecombineerde big box-versie moeten aanbieden met alles erbij. Ik vind het verhaal in Het pad naar Carcosa leuk en waardeer het zelf hoog, maar ik begrijp de opmerkingen van anderen over de plaats ervan in het geheel met deMet de lat zo hoog gelegd, is dat voor mij geen probleem. Maar de personages die met deze investigatorset op tafel komen, zijn gevarieerd, rijk en erg leuk om mee te spelen.