Ik heb tientallen pakjes kaarten: één in elke handtas, één in de meeste jassen en een kast vol pakjes die verschillende benodigdheden missen, alsof ik van plan ben om ze op een dag samen te voegen tot één gigantische kaart. Frankenpack Als gezin gebruiken we dit als we uit gaan: in een café of restaurant pakken we meestal een pak kaarten terwijl we wachten op een bestelling en spelen we een paar rondjes dog whist of crazy eights.

Toch slaagde ik er op de een of andere manier in om naar de stad te gaan voor een dagje uit zonder Een pakje kaarten! De horror. Dit was natuurlijk niet genoeg, dus ik vond een winkel die spelletjes verkoopt en ging naar binnen voor een pakje. Toen zag mijn zoon Het Emoji-spel ( door Ginger Fox Games).

Ik zal eerlijk zijn, het sprak me niet aan. Ik ben een (ahem) jaar oude romanschrijver die regelmatig de volgende emoji's gebruikt: smiley, droevig gezicht, wow gezicht en af en toe een ziek gezicht. Dat is het. Mijn zoon stond er echter op dat dit het beste spel ooit zou zijn, want 'emoji's' en eerlijk gezegd ben ik een sucker voor zijn grote blauwe ogen, dus in plaats van een pak kaarten kwam ik met Het Emoji-spel .

Ik dacht dat we het voor deze ene dag zouden spelen en dat het dan in de 'alleen voor noodgevallen' spelletjeskast zou gaan (ik heb momenteel vier spelletjeskasten, variërend in titel van 'onze favorieten' tot 'alleen voor noodgevallen') en dat ik er dan onderuit zou kunnen komen om een tijdje niets anders voor hem te kopen door te zeggen 'ik heb dat vreselijke spel voor je gekocht dat je wilde, weet je nog?

Man wat had ik het mis (niet alleen omdat mijn zoon geen last had van het 'ik heb al iets voor je gekocht-argument' toen hij bij de Warhammer-winkel kwam), maar ook omdat het spel alleen voor noodgevallen zou zijn. Het is eigenlijk een geweldig klein gezelschapsspel!

Als je van emoji's houdt, zul je genieten van het emoji-thema en als je ze als het werk van de duivel beschouwt (zoals mijn nog dommer dan ik zijnde echtgenoot), negeer dan de 'emoji' gimmick - de emoji's hebben geen rol in het spel, behalve als een manier om kaartensets van elkaar te onderscheiden.

Het doel van het spel is om een set van vijf dezelfde emoji (verward, verdrietig, verliefd, brutaal, blij, slecht, bang, woedend of cool) te verzamelen, die ook van elkaar worden onderscheiden door kleur. Dit doe je door om de beurt een kaart uit het emoji-pakket te pakken en te kiezen of je deze wilt houden of weggooien. Er zijn ook jokerkaarten (genaamd 'I'm feeling all mixed up') die je kunt toevoegen aaneen willekeurige emoji-set om je set compleet te maken.

Tot zover normaal en doodeenvoudig Er is echter een twist: in elke beurt kies je ook een actiekaart waarop je in de meeste gevallen meteen actie onderneemt.

Dit kunnen acties zijn die met je kaarten te maken hebben (bijv. naar links passen, naar de handen van andere spelers kijken, je hand weggooien en vervangen door nieuwe kaarten etc.), acties die met je beurt te maken hebben (bijv. een beurt missen), of, en dit is waar het leuk wordt, acties waarmee je prijzen kunt 'winnen' of 'verliezen', zoals een beurt missen, je hand weggooien, meer emoji-kaarten kiezen etc. Wees voorzichtig - deze acties kunnen massa's veroorzaken.hilariteit.

Kaarten bevatten activiteiten zoals het kopiëren van de bewegingen van de persoon rechts van je (wat kunnen de kinderen papa laten doen?), op één been staan en je neus aanraken tot je volgende beurt, duimoorlog tegen een andere speler, steen-papier-schaar, doen alsof jullie allemaal in een drive through werken, hashtags toevoegen aan alles wat je zegt etc. Het is leuk om te zien hoe competitief bepaalde vrienden/familieleden zijn.Neem de 'poseer' kaart - mijn man is een echte slangenmens geworden.

Een favoriet in de familie is degene die je dwingt om een hele ronde lang alles in slowmotion te doen, vooral als het dan gecombineerd wordt met iemand anders die kiest voor degene waarbij iedereen een kat moet zijn, of een aap-imitatie moet doen (neem even de tijd om je dit voor te stellen).

Het spel is ontworpen voor 3-6 spelers (dus niet goed als je maar met z'n tweeën bent). Er staat dat het geschikt is voor 8+, maar ik zie niet in waarom een jonger kind er problemen mee zou hebben, mijn twee hadden het zeker gekund. Het duurt meestal niet lang om te spelen - tenzij iemand de slow-motion kaart ZEER serieus neemt, maar je kunt meerdere rondes spelen. Het is makkelijk te leren en te spelen en het isIk ben blij dat ik mijn pakje gewone kaarten vergeten ben op dat dagje uit.