Pimp mijn kameel

Laten we het eerst eens hebben over wat er anders is tussen deze Camel Up, gemaakt in 2018, en het origineel uit 2014. De piramide is hier van plastic, niet van karton, en sommige kamelen zijn nu gek. Dat is het wel zo'n beetje! Er is een nieuw art design en er zijn wat andere kleine aanpassingen, maar dat is alles wat er veranderd is. Moet je dit dus kopen als je de eerste editie hebt? Alleen als je piramide vernietigd is! Dit wasde reden waarom ik denk dat ze dit onderdeel hebben geüpgraded naar plastic. De originele was veel beter naar mijn mening, maar raakte vrij gemakkelijk beschadigd door slijtage. Als je originele piramide in orde is, blijf er dan bij en kijk misschien naar de Supercup uitbreiding als je meer gameplay wilt. Als je echter geen van beide hebt, koop dan deze versie. Het is de superieure editie in veel opzichten en zal duurzamer zijn met de nieuweonderdelen.

Met dat uit de weg, laten we het over het spel hebben!

De race is begonnen!

Camel Up is een briljant gezinsvriendelijk racespel dat verschillende spelmechanismen bevat om je gezin een leven lang bordspellen te laten spelen. Of gokken, afhankelijk van je overtuigingen. Je speelt als mensen van over de hele wereld die zijn gekomen om te wedden op de uitkomst van een kamelenrace. De kamelen worden bestuurd door dobbelstenen, gerold uit een plastic piramide dobbelrol, die in het midden van het bord zit.De dobbelstenen rollen van één tot drie en je verplaatst de kamelen op basis daarvan.

Elke ronde kun je een kameel verplaatsen door met een dobbelsteen te gooien of een gokje wagen op de kameel die aan het eind van de ronde aan de leiding gaat. Je kunt ook proberen de uiteindelijke uitkomst van de race te voorspellen door te wedden op de winnaar of verliezer. Of je kunt je speelfiguur op de racekaart plaatsen in de hoop dat er om de een of andere reden een kameel op jouw veld terechtkomt! Ik weet niet zeker wat dit isMisschien is het alsof je betaalt voor een zitplaats op de eerste rij met extra vertrapping? Maar als het gebeurt, kun je geld winnen. Misschien valt het gewoon van de kameel als hij over je heen loopt. Of misschien wordt het je toegeworpen door de menigte als ze je onnozelheid belonen?

Het is een heel eenvoudig spel, maar er zijn drie heerlijke wendingen die dit racespel zo leuk maken!

Royal Ascot, dat is het niet!

Ten eerste kunnen de kamelen op elkaars rug rijden. Als je bijvoorbeeld de rode kameel twee plaatsen verplaatst door met een dobbelsteen te gooien en hij komt op een plaats terecht waar al een groene kameel staat, dan rijden ze niet naast elkaar. Nee, de rode kameel rijdt op de rug van de groene. Dit betekent dat als je in een latere beurt met een groene dobbelsteen gooit, beide kamelen bewegen! Je verplaatst altijd de onderste kameel, ongeacht het aantal dobbelstenen.andere worden op zijn rug gestapeld!

Ten tweede zijn de dobbelstenen willekeurig, zie je. Alle dobbelstenen zitten in een piramide. Je drukt op een knop en er rolt een willekeurige dobbelsteen uit. Je hebt dus niet alleen het willekeurige karakter van een dobbelsteenworp die bepaalt hoe ver een kameel vooruit gaat, maar je hebt ook het willekeurige karakter van niet weten welke dobbelsteen eruit komt. Er is ook een beurt minder per ronde die dobbelstenen. Dus niet van alle kamelen komt de dobbelsteen eruit.Dit betekent niet dat het niet zal bewegen; het kan op de rug van een andere kameel zitten die dat wel doet. Maar het betekent wel dat het moeilijker is om de uitkomst van elke etappe te voorspellen.

Je weet nooit zeker welke kamelen zullen bewegen, hoe vaak ze zullen bewegen en hoe ver ze per beurt zullen bewegen! Het maakt Camel Up een heerlijke puzzel die niet altijd op te lossen is. Je moet het doen met de willekeurige aard van de race. Het zijn tenslotte kamelen.

En tot slot heeft dit spel gekke kamelen! Er zijn twee kamelen op de racebaan die geen deel uitmaken van de race. Ze beginnen achteraan in plaats van vooraan en racen achteruit. Als een vooruit racende kameel op het veld komt van een achteruit racende kameel, en de achteruit racende kameel beweegt vervolgens, begint de vooruit racende kameel weer terug te bewegen richting de start. In werkelijkheid gebeurt dit niet zo vaakin een spel en het duurt een tijdje voordat het ook maar in de buurt komt omdat je ze zo ver weg laat beginnen, dus hebben we dit een beetje 'huishoudelijk' geregeld en beginnen de gekke kamelen in het midden van de baan.

Dit alles zorgt voor een leuk en hectisch racespel dat heel moeilijk te voorspellen is. Omdat al je andere acties dan het gooien van een dobbelsteen zijn om te proberen de beweging of uitkomst van de race te voorspellen, zul je al snel merken dat dit spel meer draait om geluk dan om strategie. Als het spel echter bijna ten einde is, kun je beginnen met het toevoegen van wat waarschijnlijkheid aan je weddenschappen. Niets is ooit zeker in dit spel, maar jeDit maakt het spel erg toegankelijk voor gezinnen, maar het kan frustrerend zijn als je op zoek bent naar iets dat meer op vaardigheden of strategie is gebaseerd. Als je dat bent, raad ik je aan om te kijken naar Flamme Rougue of Rallyman GT, of voor een niveau hoger, Lewis & Clark.

Uw nieuwe gezinsfavoriet?

Als je op zoek bent naar een spel om met je familie te spelen, dan zou ik dit zeker aanraden. Vooral als de groep niet veel moderne tafelspellen heeft gespeeld. Het is zo toegankelijk en leuk dat iedereen vanaf vier jaar binnen een paar minuten aan het spelen is. Je hebt misschien een klein voordeel als je een master in geavanceerde chaostheorie hebt. In de meeste gevallen is dit spel een goede leveller. Je zult merken datNiet alleen kan iedereen dit spel spelen, ze kunnen het ook allemaal redelijk gelijk spelen. Zelfs als ik een zet doe waarvan ik denk dat hij slim is, doen de Kamelen hun eigen ding en verlies ik vaak nog steeds.

Bij dit spel gaat het veel meer om de ervaring dan om het winnen. De puntentelling aan het eind is eigenlijk willekeurig. Het is gewoon een kwestie van het geld optellen dat je hebt verdiend met je inzetten tijdens de race. Dit wordt gedaan met munten van één en vijf Egyptische ponden. Het is dus vrij eenvoudig om op te tellen en een goede manier om je jonge kinderen te stimuleren om te beginnen met het ontwikkelen van hun wiskunde.vaardigheden.

Als je wedt op de uitkomst van de race, kun je een betting slip plaatsen op zowel de winnaar als de verliezer. Je speelt de kaarten met de beeldzijde naar beneden zodat niemand weet op welke kameel je wedt. Je kunt meerdere keren wedden op zowel de winnaar als de verliezer als je van gedachten verandert tijdens de race! De stimulans om vroeg te wedden is dat de eerste persoon die de winnaar of verliezer voorspelt meer geld ontvangt.Maar als je verkeerd gokt, verlies je een Egyptisch pond. Dit is een leuk mechanisme dat je keuzes hier een stuk leuker maakt.

Kameel schiet te hulp

Ik denk dat de toegankelijkheid van het spel me het meest aanspreekt. Het werkt voor zoveel groepen. Ik neem het op me om iedereen die ik ken te bekeren tot tabletop games. Het is mijn roeping als je het zo zou willen noemen. Op een spelletjesavond met drie andere vrienden die helemaal niet van spellen hielden, was het Camel Up die de avond redde. Het was een avond met veel live sport op tv. Alle drie waren ze voornamelijk bezig methun telefoons om de scores te bekijken en weddenschappen af te sluiten terwijl we andere spellen speelden. Ik dacht dat Camel Up wel in de smaak zou vallen.

Net voordat ik besloot om het op te geven en naar de pub te gaan om voetbal te kijken, stelde ik voor om het eens te proberen. Ze leken eerst allemaal terughoudend; het ziet er echt uit als een kinderspel. Ze besloten om één snel spelletje te proberen, omdat ik ze had beloofd dat het snel was, en dan zouden we weggaan. Maar toen ze zich realiseerden dat het grotendeels een gokspel was, gingen ze er allemaal in op. We raasden door het eerste spel en ik begon metom in te pakken toen ze allemaal vroegen of we nog een keer mochten spelen.

Naar de races!

Dit spel wordt veel gespeeld in mijn huis. Als er een familie met jonge kinderen op bezoek komt, is dit de eerste titel die in ze opkomt als ze vragen om een spelletje te spelen. Het werkt voor alle spelers en ziet er visueel gewoon zo leuk uit! Het spreekt iedereen meteen aan en het is relatief snel te spelen. Spelletjes duren ergens tussen de 20-40 minuten, dus het blijft nooit lang goed. Over het algemeen is het na één spelletje klaar,Mensen vragen of ze nog meer spellen willen spelen. Ik denk dat het een aantrekkelijk spel is en dat je door het te spelen een beetje leert bluffen en racen, waarna ik graag verder ga met iets als De Kameleon of De Zoektocht naar El Dorado. Camel Up is briljant in het binnenhalen van nieuwe mensen in deze geweldige hobby en alleen daarom al zou je het zeker moeten overwegen voor je volgende aankoop.

Camel Up is een briljant spel dat ik ten zeerste zou aanbevelen voor elke verzameling. Zelfs als je niet vaak met gezinnen (of gokverslaafden) speelt, is dit een leuk opvulspel om te spelen tussen de meer vlezige spelavonden door. Het zal zeker voor een paar lachsalvo's zorgen en een aantal gekke kameelkapriolen creëren!