Welkom bij het team, krijgers en druïden!

We hebben lang uitgekeken naar deze Here to Slay-uitbreiding, die onze dag zeker heeft opgevrolijkt met de schattige nieuwe helden. Deze uitbreiding is weliswaar klein, maar voegt een aantal krachtige nieuwe kaarten toe om de gameplay te veranderen. We vonden dat dit echt hielp om het spel te variëren telkens als we speelden.

De uitbreiding Warriors en Druids brengt je (niet verrassend) twee nieuwe heldenklassen. Warrior-vossen hebben een aantal krachtige effecten (Critical Fang geeft je bijvoorbeeld +4 als je een monster aanvalt). Druïde Herten beschermen je leger, zoals 'Maegisty' en 'Doe Fallow' ... het duurde me te lang om dat uit te vogelen.

Hoe te spelen

Ik ga ervan uit dat je Here to Slay, het basisspel, al hebt gespeeld, maar als je dat nog niet hebt gedaan, stop dan hier! Ga eerst het basisspel spelen, speel eerst een paar spelletjes, ontmoet Napping Nibbles en het team, kom dan terug en laat me je voorstellen aan de nieuwe bende.

Deze uitbreiding verandert de basismechanica van het spel niet enorm, maar maakt het wel moeilijker om te winnen. Geweldig als je een evenwichtiger en uitdagender spel wilt. Het basisspel vereist dat je ofwel 3 monsterkaarten verzamelt, ofwel een held van elke klasse (6 in totaal). De uitbreiding raadt je aan om nu 8 klassen van helden te verzamelen, wat het spel in onze ervaring evenwichtiger maakt. Degenen die ervoor kiezen omhun monsters nu echt een kans hebben om te winnen.

Uitbreidingseffect

De uitbreiding geeft je ook 4 extra modificatiekaarten, 7 geweldige nieuwe items (eindelijk!), 2 nieuwe magiekaarten, 2 Warrior/Druid uitdagingskaarten en 2 nieuwe monsters. Hoewel het niet veel lijkt, verbetert het echt de verhouding tussen helden en niet-helden kaarten in het deck.

Ik speel Here to Slay vaak als een spel voor twee spelers met mijn man - we haalden altijd heldenkaarten uit het deck om het geschikter te maken voor een spel voor twee spelers. Begrijp me niet verkeerd, het is een geweldig spel zoals het is, maar er waren gewoon niet genoeg uitdagingskaarten om te voorkomen dat het leger van je tegenstander groeide voordat het te laat was. Maar met de uitbreidingskaarten voor Warrior en Druid was het veel moeilijker om 8 helden te verzamelen.betere uitdaging en maakte een eerlijkere wedstrijd mogelijk.

Twee nieuwe heldenklassen: krijgers en druïden

Een groot welkom voor onze 16 nieuwe vrienden! De nieuwe helden zijn net zo schattig en grappig als hun originele voorgangers en voegen geweldige nieuwe krachten toe aan je leger.

Wat me verbaasde was dat de Druïde krachten worden geactiveerd door een getal te gooien dat lager is dan het getal dat op de kaart staat. Als je net als ik bent, en blijkbaar niet in staat bent om iets te gooien dat hoger is dan een 7, zul je blij zijn om te weten dat deze kaarten voor jou zijn.

Sommige krijgerkaarten kunnen ook twee itemkaarten bevatten, zodat je je dierbaren kunt beschermen met een lokpop en +2 aan je worp kunt toevoegen.

Als je het geluk hebt om deze twee nieuwe klassen in je leger te hebben, kun je de 'Druid/Warrior Challenge'-kaarten loslaten. Dit zijn krachtigere uitdagingen omdat ze +3 aan je worp geven. Toen we in een kleinere groep speelden, vonden we uitdagingen altijd schaars, dus we waren blij dat we er een paar extra hadden om op onze tegenstanders los te laten.

Extra spelers voor de partij

Here to Slay is een geweldige toevoeging aan elk huishouden, omdat het een geweldig spel is voor twee spelers, maar ook een fantastisch spel voor een grotere groep. Het basisspel biedt 6 partijleiders, maar met 2 extra partijleiders in deze uitbreiding, verhoogt dit het maximum naar 8 spelers in een spel. Ik kan niet zeggen dat ik een spel voor 8 spelers heb geprobeerd, maar ik kan me het onvermijdelijke, hilarische bloedbad wel voorstellen.

Trouwens, als je op zoek bent naar een spel voor een grotere groep, kun je met de tweede uitbreiding (Berserker en Necromancer) maar liefst 10 spelers toelaten. Er zijn zeker niet zoveel spellen die met zoveel spelers succesvol zijn, dus petje af voor Unstable Unicorns. Tijd voor een Here to Slay bordspelavond!

Conclusie

Naar onze mening is Here To Slay: Warriors & Druids een absolute must-have. Elk gevecht is eerlijker en spannender - elk legertje zit vol spannendere personages - en het is een beter spel voor twee spelers EN voor grote groepen. Ik raad zeker aan om beide uitbreidingspakketten te kopen. Combineer Warriors en Druids met Berserker en Necromancer om jezelf volledig onder te dompelen in een moordend, schattigWe hebben misschien nog steeds een tekort aan uitdagingskaarten, en magische kaarten zijn nog steeds vrij onbelangrijk, maar het is een veel evenwichtiger spel. Veel plezier!