Hasbro Gaming staat bekend om zijn populaire, felgekleurde spellen met grote aantrekkingskracht. The Game of Life Junior neemt je mee op een aantal van de grootste avonturen van het leven. Je kunt de dierentuin bezoeken, de chocoladefabriek en zelfs een ritje maken met de leuke trein! Kies je ritje en laten we samen in dit leuke avontuur duiken waar het hele gezin van kan genieten!

Je staat op het punt om op pad te gaan voor een dag vol plezier en spanning! Je kiest je rit uit de Roze Cruiser, Blauwe Wheeler, Groene Ruiter of Gele Speedster en gaat rond het bord om sterren te verzamelen. De eerste speler die 10 sterren heeft verzameld wint The Game of Life Junior.

Om het spel op te zetten leg je het spelbord in het midden van de tafel en dan verdeel je de kaarten in Actiekaarten, £1 biljetten, VIP kaartjes en Boek der Avonturen. Kies je auto en speel deze op het bijpassende gekleurde startveld en neem ook het Boek der Avonturen dat bij de kleur van je auto past. Elke speler ontvangt drie VIP kaartjes en vier £1 biljetten om het spel te beginnen. Alle actiekaarten moetenSamen met de sterren en het overgebleven geld wordt het open naast het bord gelegd. Nu ben je klaar om The Game of Life Junior te spelen.

De oudste speler gaat als eerste en draait de spinner. Je beweegt je auto dan dat aantal velden vooruit, met de klok mee. Je voert dan de actie uit die nodig is op het veld en daarna gaat het spel verder met de volgende speler.

Als je bij een attractie aankomt, betaal je de toegangsprijs (tenzij het een van de gratis attracties is) en zet je een ster op je Boek der Avonturen, controleer je je VIP-tickets en als je het bijpassende ticket hebt, krijg je een bonusster! Je draait dan het VIP-ticket om om te laten zien dat je de attractie hebt bezocht en je bonusster hebt genomen. Je vertelt iedereen wat je in de attractie hebt gedaan! Ik ben naar de dierentuin geweest en heb de giraffen gevoerd!!!!!

Het levensspel Junior spelen (Credit: Hasbro)

Als je op een actieveld terechtkomt, begint het echte plezier pas echt voor de kleintjes die The Game of Life Junior spelen. Actiekaarten kunnen je sterren of geld geven, maar ze kunnen ze ook weer afpakken! We hadden veel plezier met de actiekaarten en speelden dingen na zoals een eier-en-lepelrace, een doelpunt scoren en zelfs een liedje neuriën zodat de rest van de spelers het kon raden. Deze kaarten hebben veel verschillende takenen de kleintjes vinden het geweldig om te zien hoe mama en papa gek doen en meedoen met de pret!

Zoals ik al zei, zijn er zelfs kaarten die sterren weghalen voor dingen als het niet eten van je groenten of betrapt worden op het meenemen van koekjes. Dit alles draagt bij aan het plezier en helpt kinderen te leren over mechanieken die in meer geavanceerde bordspellen aan bod komen zonder te serieus te zijn of het plezier van het spel weg te nemen.

Zo ga je verder rond het bord met het bezoeken van attracties (hoewel je elke attractie maar één keer kunt bezoeken) en het nemen van actiekaarten totdat één speler 10 sterren bereikt en tot winnaar kan worden uitgeroepen!

Slotopmerkingen over The Game of Life Junior

Dit spel is een heerlijk spel voor kinderen om te spelen en hun eerste 'echte' bordspel mee te maken. The Game of Life Junior is eenvoudig genoeg om op te zetten en te spelen, heerlijk boeiend en leuk genoeg voor het hele gezin om van een spel te genieten. Het spel heeft een goede lengte en is erg esthetisch aantrekkelijk voor jonge kinderen.

Ik zou zeggen dat dit Hasbro-spel geweldig is voor kinderen in de leeftijdscategorie 4-6/7 jaar (hoewel het spel leeftijd 5+ vermeldt, denk ik dat je het gemakkelijk kunt spelen met een kind vanaf vier jaar met wat ondersteuning). Perfect licht familieplezier voor deze koude wintermiddagen! Zeker een goed spel om in de collectie van je kind te hebben.