Wat gebeurt er als een schattige kunststijl wordt gebruikt om een apocalyptische gebeurtenis te laten zien? Kom erachter in Happy Little Dinosaurs!

Het concept van Happy Little Dinosaurs is eenvoudig: zorg dat je kleine dinosaurus 50 punten haalt of de laatste dinosaurus is die nog overeind staat aan het einde van de wereld.

In het begin krijg je een hand van 5 kaarten die een waarde en mogelijk een effect hebben. Elke ronde onthul je een dreiging die de wereld beëindigt en elke speler kiest een getal. Het hoogste getal wint en gaat zoveel velden vooruit. De verliezer krijgt de apocalyps-kaart en voegt deze toe aan zijn speelbord. 3 van dezelfde en je ligt uit het spel. Of 3 van elke soort en je wordt ook verbrand in een vurigMaar wacht, niet elke kaart is gelijk. Een kaart die 1 punt waard is, heeft misschien ook een actie waarmee je scores met de hoogste waarde kunt ruilen.

Je mag ook een modifier spelen als alle scores zijn uitgespeeld, die bij jouw score of die van anderen opgeteld of afgetrokken worden. Het is deels een geluksspel, afhankelijk van de kaarten die je krijgt. Maar het is ook een behendigheidsspel. Offer je een ronde op in de hoop dat iemand zijn hoogste kaarten wegdoet, zodat je veilig bent voor volgende rondes? Het is eenvoudig in zijn complexiteit en mijn 8-jarige dochter pikte het echt op.snel!

Gedachten over vrolijke kleine dinosaurussen

Dus wat vind ik van Happy little Dinosaurs? Het is prachtig. De doos is prachtig en levendig en deprimerend. Een kleine dinosaurus (Stego genaamd) siert de voorkant van de doos en is omringd door een hagel van meteoren die vernietiging neerslaan. Het is een levendige cartoon van een situatie die het einde van de wereld betekent.

Het spel wordt gespeeld met maximaal 4 personen en elke dinosaurus heeft een brutale naam en modifier. Zo heeft Stego (de mascotte van het spel) een +1 voor elke kaart met meteoordreiging (wat betekent dat je score één meer is dan welke kaart je ook kiest om te spelen). De andere 3 dinosaurussen hebben een +1 maar worden ook negatief beïnvloed door andere dreigingen met -1, wat de tactiek van dit spel een beetje interessanter maakt. Terwijl de laagsteDe speler die scoort krijgt een dreigkaart, voor elke dreigkaart die je hebt beweeg je elke ronde een veld, terwijl de winnaar het aantal velden beweegt waarmee hij heeft gewonnen. In één opzicht wil je minstens één dreigkaart, want dat houdt je in beweging, maar het kan snel sneeuwballen.

Het spel is heerlijk spannend en maf en heb ik al gezegd dat het prachtig is. Ik kan niet genoeg zeggen hoe schattig en kleurrijk en deprimerend elke kaart is. Het spel wil benadrukken dat het OK is om niet OK te zijn. Een krachtige boodschap op dit moment. Het doet het echter op de meest verrukkelijke manier. De scenario's zijn pun-tastisch en maf. De kaarten die je in een ronde speelt zijn hilarisch met als voorbeeld een pterodactylus.ingevroren in een blok ijs en veranderd in een hamer. Het zijn deze kleine details die het spel verheffen van "Dat was een goed spel" naar "Dat spel is geweldig". De gameplay is eenvoudig en leuk en zorgde ervoor dat we nog een ronde wilden. Het probleem was dat mijn dochter bleef winnen. Er gaat niets boven een bedreiging op het niveau van uitsterven van een 8-jarige.

Het speelt snel, maar voelt niet gehaast. Het zorgt ervoor dat je steeds weer opnieuw wilt spelen, omdat je bij elke speelbeurt op een andere manier kunt aanvallen en verdedigen tegen je collega-dinosaurussen die vechten om te overleven. De kwaliteit van de gebruikte materialen is geweldig en het is gemakkelijk op te zetten en weer in te pakken.

Er valt niet veel meer te zeggen, Happy Little Dinosaurs is een goed ontworpen, goed doordacht invulspel dat in ieders collectie zou moeten zitten. Alleen al om het kunstwerk. Ik denk dat de stijl echt een gevoelige snaar bij me raakte en gewoon perfect aanvoelde. Het is een geweldige manier om met kinderen een gesprek over emoties te beginnen, omdat ze gewoon kunnen bespreken wat ze denken dat de dinosaurussen voelen,wat ze van de scenario's vinden, maar zien dat het OK is om over deze dingen te praten.

Zoals ik al zei, mijn 8-jarige had het heel snel door en ze vond het geweldig, opnieuw omdat ze bleef winnen. Het is een spel dat ik zal meenemen voor vrienden die niet gamen, omdat het eenvoudig, mooi en leuk is. Het speelt ook heel snel, zodat als ze niet meer willen spelen, het geen avond voor hen heeft verpest. Dit is een charmant spel dat ik iedereen zou aanraden.