Blank is een snel, eenvoudig, gezinsvriendelijk gezelschapsspel waarbij het doel van het spel is om als eerste al je kaarten weg te spelen.

Het spel, uitgegeven door Hub Games, wordt blanco genoemd omdat je het spel kunt aanpassen terwijl je speelt, door je eigen regels te schrijven naast de vooraf gedefinieerde regels. Je kunt ook je eigen kaarten schrijven met speciale effecten, waardoor je echte controle hebt over het spel en het materiaal/inhoud.

Blanco overzicht

Het spel is een mix tussen Fluxx en standaard kaartspellen, speelt met twee tot zes spelers en is geschikt voor mensen van zes jaar en ouder. Je krijgt zes kleuren kaarten te zien die unieke vormen hebben om de kaart te identificeren. Ze zijn geweldig voor iedereen die kleurenblind is, de kleuren zijn rode zeshoek, oranje driehoek, groen vierkant, blauwe cirkel, paarse ruit en roze schild.

Blank wordt geleverd met 72 kaarten, waarvan 36 blanco. Hierdoor kun je je spel aanpassen door kaarten toe te voegen. Je krijgt ook 38 regelkaarten, waarvan 14 met basisregels en 24 blanco regels die je zelf kunt aanpassen.

Krediet - De creativiteitshubn (Hub Games)

Om het spel op te zetten: scheid de regelkaarten van de spelkaarten en schud de spelkaarten. Deel elke speler zeven kaarten uit en draai één kaart om in het midden van het speelvlak. Plaats de overgebleven spelkaartenstapel in het midden van de tafel - gemakkelijk bereikbaar voor alle partijen. Schud de regelkaarten en leg drie regels vast. Deze regels moeten tijdens het spel worden nageleefd. De laatste persoonof de persoon die niet aan de regel voldoet een straf krijgt van één kaart.

De gameplay in Blank is heel eenvoudig. Kies eerst de speler die het spel zal beginnen - het spel suggereert dat de jongste speler eerst gaat of je kunt een willekeurige spelergenerator-app gebruiken die je kunt downloaden in de app store, of gooi met een dobbelsteen en de hoogste dobbelsteenworp wint. Elke speler kan een willekeurig aantal kaarten spelen, op voorwaarde dat ze overeenkomen met het nummer of de kleur van de kaart die het laatst werd gespeeld doorAls je geen kaart kunt spelen, moet je een kaart van de stapel trekken en deze toevoegen aan je hand.

De eerste persoon die al zijn kaarten weg heeft, wint, maar pas op voor mensen die de regels overtreden en hun ques missen! Hieronder staat een lijst met triggers die een straf opleveren:

• Als je buiten je beurt een kaart speelt, leg je die terug op je hand en neem je een kaart van de trekstapel.
  • Als je een andere speler vals beschuldigt, neem je een kaart van de trekstapel als straf.
  • Als je een kaart speelt die niet overeenkomt met de kleur of het nummer, krijg je een penalty.
  • Als je een regel niet volgt, krijg je een straf.
  • Als je meer dan één kaart speelt die niet dezelfde kleur of hetzelfde nummer heeft, neem je alle kaarten terug en je raadt het al, je krijgt een penalty.

Blank is een leuk gezelschapsspel dat geweldig is voor gezinnen en groepen, en je kunt het spel zo komisch maken als je zelf wilt. Eén kaart in mijn spel is dat de speler die je kiest de rest van het spel met een buitenlands accent moet spreken of een andere is dat de speler die je kiest moet brullen als een T-Rex en zijn kaarten de rest van het spel als een T-Rex moet vasthouden.

Krediet - De creativiteitshub (Hub Games)

Laatste gedachten over Blanco

Blank is een leuk, joviaal spel dat is ontworpen om je aan het lachen te maken. Ik zou dit spel van harte aanbevelen aan families en groepen mensen die graag joviale spellen spelen, waarvoor niet veel strategie of methodisch plannen nodig is.

Als je dit spel optimaal wilt spelen met de blanco kaarten, raad ik je aan om kaarthulzen te kopen om ze te beschermen tegen beschadiging bij het schudden en buigen. Ik raad je ook aan om bij het schrijven op de kaarten een balpen te gebruiken, probeer pennen zoals vulpennen te vermijden, want de kaarten hebben een glanzende afwerking en de tekst kan vlekken.tekst droog en plaats na vijf tot tien minuten een kaarthoesje over de kaart om de kaart verder te beschermen en te voorkomen dat de tekst beschadigd raakt.

Een van de standaard spelkaarten heeft een speciaal effect waarbij de speler met het laagste aantal kaarten in twee minuten het spel wint, dus zorg ervoor dat je een telefoon of stopwatch, smartwatch of ander apparaat bij je hebt waarmee je dit tijdsbestek gemakkelijk kunt meten.