Velen zullen de opkomst hebben gezien van spellen die je duistere humor op de proef stellen en je aanmoedigen om wat alleen kan worden gedefinieerd als een verschrikkelijk persoon te zijn! Card's Against Humanity speelt in op de donkerste gedachten van mensen en maakt het noodzakelijk dat mensen de meest verdraaide dingen bedenken die denkbaar zijn. Ik heb mijn deel van dit soort spellen geprobeerd, maar er is nu een nieuwe jongen op het blok die op zoek is omafstemmen op de donkere kanten van mensen. Gootkop!

Hoe Gutterhead spelen

Gutterhead, ontworpen door Kate Jenkins en Zak Walton, is een spel voor vier of meer spelers waarin je in teams uiteen gaat en om de beurt verschillende onbeschofte woorden of zinnen tekent, terwijl je allemaal naar de finish op het spelbord racet om gekroond te worden tot de officiële Gutterhead! De uitdrukking "haal je hoofd uit de goot" komt bij dit spel op en het zet spelers zeker aan om zoiets te doen. Een spelEen spel als dit is alleen echt leuk als mensen zich er volledig voor inzetten, iets wat mijn oude universiteitsvrienden zeker deden toen ze dit spel uitprobeerden!

Gutterhead is vrij eenvoudig. De spelers zitten in teams en elk team krijgt een speelstuk om op het bord te zetten. De speelstukken hebben de toepasselijke vorm van een poep, wat nieuwe spelers precies laat zien hoe slecht dit spel kan worden (op een goede manier!). Elke beurt gooit een team met de dobbelsteen en zet hun poepstuk zoveel vakjes vooruit. De vakjes zijn allemaal gekleurd en geven verschillende categorieën aan, dezezijnde Acties, Objecten, Gevoelens, Persoon/Plaats en Stout/Niet leuk.

Elke categorie heeft een stapel kaarten en op deze kaarten staat een woord of zin die getrokken moet worden (of gespeeld als je een stoute/leuke kaart kiest) en door iedereen geraden moet worden (niet alleen door je team). Deze woorden en zinnen hebben, zoals je wel kunt raden, een expliciet, seksueel thema en zullen zelfs bij de meest onschuldige mensen de meest duistere gedachten oproepen! Ik zal geen specifieke woorden noemen, maar dat hoeft geen betoog,Dit spel verdient zijn 18+ classificatie! Het spel voorziet je van een whiteboard en pen, wat een leuke toevoeging is, wat betekent dat je alles hebt wat je nodig hebt om vieze plaatjes te tekenen!

De eerste persoon die de tekening (of actie) juist raadt, wint zijn team bij de volgende ronde en het spel gaat verder. Het eerste team dat het einde bereikt, wint en wordt gekroond tot de "Gootkoppen". Eén ding om te vermelden is dat je dit heel gemakkelijk in een drankspel kunt veranderen, zoals het spel aangeeft in de spelregels! Dus als je een universiteitsstudent bent en op zoek bent naar een spel om een avond echt op gang te brengen, dan kan ditZoals altijd, drink verantwoord!

Gutterhead Review - Spelonderdelen (Credit: Gutter Games)

Gedachten

Hoewel ik heb gezegd dat Gutterhead nogal risqué kan zijn, moet ik zeggen dat ik het best leuk vond om te spelen! Ja, het uitgangspunt is nogal grof, maar het leverde zeker een aantal echt komische momenten op, vooral als mensen niet helemaal zeker wisten wat het woord is, of als ze gewoon niet goed konden tekenen!

Je kunt Gutterhead het beste zien als Pictionary, maar dan voor volwassenen met een vieze smaak! Ik heb in het verleden vaak genoten van een spelletje Card's Against Humanity en hoewel dit echt de duistere kant van mensen aanspreekt, maakt Gutterhead het toch grappig! Ja, sommige woorden die je moet tekenen zijn afschuwelijk, maar dat is juist het leuke eraan! Stel jezelf open voor het concept en je bent meteen omnaar huis, lachend met de vreselijke tekeningen van vreselijke dingen!

Gootkop Conclusie

Het moet gezegd worden dat ik Gutterhead erg leuk vond om te spelen en niet kan wachten om het nog een keer te spelen. Het zal zeker zijn opwachting maken op oudejaarsavond, maar ik denk dat ik het weg zal houden van het kerstdiner met de familie. Als je op zoek bent naar een spel dat Card's Against Humanity neemt en het een beetje meer visueel maakt, dan moet je dit spel hebben! Wees bereid om gevraagd te worden om de meest afschuwelijke dingen te tekenenmaar voel je trots als je team het goed raadt en je naar de overwinning stormt!