Ik hou van een gezelschapsspel en ik hou van gepocheerd ei en avocado! Dus toen ik de kans kreeg om Avocado Smash van Ridley's Games te spelen, keek ik er echt naar uit om het eens te proberen.

Avocado Smash is een snel kaartspel waarbij de eerste speler die zijn kaarten kwijt is de winnaar is. Klinkt eenvoudig, maar door het snelle tempo van dit spel is het niet altijd zo eenvoudig als het lijkt.

Avocado Smash Gameplay

Oké, het eerste dat ik moet noemen is hoe fantastisch de verpakking is van Avocado Smash. Het spel ziet eruit als een avocado, zelfs wanneer je het openmaakt. De kaarten en instructies zitten in het midden van de doos als een avocadosteen. De kwaliteit van de kaarten is ook erg goed. Ze zijn goed gemaakt en lijken erg duurzaam. Het doel van het spel is heel eenvoudig - wees de eerste speler die al zijn kaarten kwijt is.Om het spel te beginnen schud je de stapel kaarten en verdeel je alle kaarten gelijkelijk over elke speler.

De jongste speler begint een spelletje Avocado Smash door de bovenste kaart van zijn stapel te nemen, deze om te draaien en open in het midden van het speelveld te leggen. De volgende speler neemt dan de bovenste kaart van zijn stapel en legt deze bovenop de middelste kaart, enzovoort. Als beide kaarten hetzelfde aantal avocado's bevatten, is dat een smash! Alle spelers moeten hun handen naar beneden slaan opDe speler die als laatste reageert, is de verliezer en moet alle kaarten in het midden oprapen. De verliezende speler begint dan aan de volgende ronde en legt zijn bovenste kaart in het midden. Als spelers verkeerd slaan, worden de kaarten in het midden verdeeld tussen de overtredende spelers.

Terwijl je je kaarten omdraait, moet je ook hardop avocado's tellen. De eerste speler begint bij één en de volgende spelers volgen elkaar op tot 15 avocado's, dan gaat het terug naar één avocado enzovoort. Als een kaart toevallig overeenkomt met het getal dat tijdens die beurt wordt gezegd, dan is dat een smash! Alle spelers moeten hun handen naar beneden slaan in het midden van de tafel en de laatste speler die reageert, neemtalle kaarten uit het midden.

Er zijn een paar speciale kaarten in de Avocado Smash-stapel. De eerste is een SMASH! kaart. Dit betekent dat het een automatische smash is en dat de speler die als laatste reageert alle kaarten moet oprapen. De volgende is de Guacamole-kaart (wat mijn persoonlijke favoriet is!). Als deze kaart wordt onthuld, moeten alle spelers 'GUACAMOLE!' roepen. De speler die als laatste reageert, moet de middelste kaarten oprapen. Als een speler echter een Smash!speler op een Guacamole-kaart slaat, dan moet hij alle kaarten oprapen.

De laatste kaart is een kaart die van richting verandert en wanneer deze kaart wordt onthuld, moet je onmiddellijk van richting veranderen. Deze verandering blijft tot het einde van de ronde of totdat er een andere kaart wordt onthuld die van richting verandert. In het spel voor gevorderden verandert dit ook de richting van het tellen, zodat je dan aftelt vanaf het nummer dat je in het spel hebt bereikt. Dit is een regel die je het beste kunt bewaren voor wanneer jeIk zou het niet aanraden voor de jongere spelers, omdat het voor hen nogal verwarrend kan zijn.

De eerste speler die al zijn kaarten kwijt is, is de winnaar van Avocado Smash, op voorwaarde dat hij de volgende smash overleeft! Als twee spelers tegelijk geen kaarten meer hebben, wint de speler die als eerste reageert op de volgende smash!

Avocado Smash is een geweldig klein gezelschapsspel. Het vereist niet veel voorbereiding, het is snel te spelen en de regels zijn heel eenvoudig en rechttoe rechtaan. Dat gezegd hebbende, is het spel niet zo makkelijk als het lijkt, want je moet je echt concentreren om ervoor te zorgen dat je de volgorde telt en niet per ongeluk het nummer op je kaart zegt.

Je kunt dit spel met twee spelers spelen en mijn zoon en ik vonden het erg leuk om het alleen te spelen, maar het is een veel beter spel als je met vier of meer mensen kunt spelen. Het wordt hectisch, luidruchtig en erg leuk. Avocado Smash is eenvoudig genoeg zodat jongere spelers mee kunnen doen, dus het is een perfect gezelschapsspel om aan je verzameling toe te voegen. Het is erg leuk en zal zeker een hit worden! De woordspeling is bedoeld!