Fallout is een franchise die al bestaat sinds de eerste versie in 1997, die diende als een top-down RPG voordat hij in de latere versies veranderde in een grote first person RPG. In het post-apocalyptische Amerika speel je als een verscheidenheid aan personages, variërend van kluisbewoners die op zoek zijn naar hun familieleden of een verraden koerier die op zoek is naar de bende die hem heeft vermoord, en dwaal je door een land vol metOp keuzes gebaseerde quests en een rijk verhaal vol World Building, alleen of met een metgezel, waarin je uitpuzzelt wat er is gebeurd en wat heeft geleid tot de geboorte van deze vijandige nieuwe wereld.

Fallout Wasteland Warfare plaatst je in de wereld door iconische kenmerken van de hoofdfranchise na te bootsen, zoals de mogelijkheid om je nederzetting van overlevenden te upgraden en te onderhouden en perks te verwerven om je personages verder te ontwikkelen of te specialiseren in verschillende speelstijlen, variërend van vechtersbazen van dichtbij die niets uit de weg gaan om een knuppel met spijkers tegen de schedel van een vijand te krijgen tot gestoorde wetenschappers dievertrouwen op energiewapens en gadgets om de overwinning te behalen op de minder intelligente leden van de woestenij.

Een S.P.E.C.I.A.L. liefdesbriefje

Dit spel is een perfecte hommage aan zijn roots op een table top manier, en neemt je mee naar elke hoek van het wilde Wasteland. Tijdens je reis door verschillende campagnes en quests kom je slecht functionerende robots tegen die erop uit zijn om je uit hun "vergelijking" te halen met meer iconische nietjes in de serie, zoals woeste Super Mutants die veerkrachtig zijn, maar niet de slimste of het meest dodelijke stukjewilde dieren die je kunt vinden: de Deathclaw. Deze ontmoetingen bloeden Persoonlijkheid, met elke vijandelijke macht of factie die een einddoel wil bereiken dat vaak tegengesteld is aan de tegenspeler, wat leidt tot kleinschalige schermutselingen om de macht over de ander om de ware leider van de Wasteland te worden.

Deze doos bevat alles wat je nodig hebt om aan de slag te gaan, waaronder verschillende meetstokken voor de verschillende wapen/vaardigheidsbereiken en tokens om statuseffecten te meten, plunderbare containers en caps die dienen als de belangrijkste valuta in het spel voor nieuwe items. Er zit ook een overvloed aan goed opgeschreven en eenvoudig te begrijpen statoblokken voor personages bij, inclusief afbeeldingen van de bijbehorende miniaturen.is er een minimum aan verwarring tijdens de eerste installatie.

De doos bevat ook vellen vol informatie, kleine kaartjes voor verschillende keuze-ontmoetingen en queesten die de spelers kunnen tegenkomen, de talloze wapens die de spelers tijdens hun avonturen kunnen bemachtigen. Er worden ook twee uitvouwbare kaarten meegeleverd die volledig kunnen worden gebruikt in combinatie met de startcampagnes die in het basisregelboek staan, vaak met in het spel interactief terrein engevaren.

Tot slot wordt het spel geleverd met een set dobbelstenen die nodig zijn om Fallout Wasteland Warfare te spelen en een set startminiaturen, waaronder een Deathclaw-miniatuur, 3 Super Mutant Hounds, 2 Super Mutants, Dogmeat, The Vault Dweller, 3 Survivors, 1 Zeta Alien en een Brotherhood of Steel-agent. Voor de prijs die het vraagt, biedt het een enorme hoeveelheid content voor de spelers om doorheen te gaan, met uren aanspeeltijd alleen in de startset.

Wargaming in de woestenij

Een uniek kenmerk van Fallout Wasteland Warfare is de manier waarop het spel keuzes benadert. Het spel doet er alles aan om het gevoel van zorg dat je voelt bij het nemen van een grote, mogelijk spelveranderende beslissing, te reproduceren in de tegenhanger van het videospel. De meeste kaarten die je uit de stapel trekt en die geen uitrustings- of perk-kaarten zijn, moeten een beslissing nemen, bijvoorbeeld een gemuteerd dier dat vastzit in een versleten omheining: doenLoop je weg en doe je alsof je het nooit hebt gezien? Of probeer je het te bevrijden? Elk van deze paden kan een effect hebben op het slagveld en zorgt ervoor dat geen enkele schermutseling hetzelfde is voor een speler. Het spel heeft ook veel gewicht in de manier waarop het omgaat met het standaard legeroorlogsspelgenre, personages die gewond raken in de strijd blijven dat na een missie en genezen niet.Dit maakt elke interactie met een vijandelijke troep in het Wasteland veel tactischer en gevaarlijker, met gevechten met een hoog risico en hoge beloning die kunnen leiden tot een verlammend verlies of nadeel voor de rest van de campagne.

Dit gevoel van verlies en rampspoed gaat echter gepaard met een gevoel van progressie. In de loop van de eerste missies zie je je bende evolueren en sterker worden, waarbij je langzaam sterkere bepantsering en wapens samenstelt om te vechten tegen inkomende vijanden, waarbij je heldhaftige troep die als leider fungeert toegang krijgt tot een breed scala aan vaardigheden, waaronder het VATS-systeem, dat beperkt is tot heldenDeze eigenschappen kunnen ertoe leiden dat je gehecht raakt aan je kracht en je je zorgen maakt of ze wel ongedeerd uit je volgende onderneming zullen komen.

Het begin van iets groots

Over het geheel genomen kan Wasteland Warfare ervoor zorgen dat je als speler een heel sterk gevoel van emotie en passie voor je factie voelt, waarbij je elk tactisch voordeel dat je tot je beschikking hebt ten volle benut om te proberen hen te helpen slagen. Dit kan leiden tot leuke rivaliteiten aan de tafel tussen spelers, misschien hebben ze wel een heldhaftig personage dat je langst levende troep heeft gedood die je meerdere missies hebt doorgebracht...Het spel biedt diepgang en veel mechanica om door te nemen, wat overweldigend of ontmoedigend kan overkomen voor een speler die nieuw is in de wereld van oorlogsspellen, maar het heeft een solide reeks missies om je in de actie te krijgen en te begrijpen hoe Wasteland Warfare werkt.

Hoewel de initiële prijs van het spel aan de dure kant is, biedt het uren en uren aan content voor spelers om te verkennen voordat ze kijken naar extra miniaturen of uitbreidingspakketten. Als je een fan bent van de Fallout-franchise of gewoon op zoek bent naar een goed tijdverdrijf om met een vriend(in) of familie te spelen op regenachtige dagen binnenshuis, kan ik Fallout Wasteland Warfare niet genoeg aanbevelen.